نتایج جستجو

مقایسه تفریحات در ترکیه و ایران

Posted by IOj43Uqua on آوریل 29, 2022
0

ترکیه با وجود جاذبه های تاریخی، ساحل های زیبا و شهرهای مدرن و سنتی یک مقصد عالی برای مسافرت است. افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارند، اولین سوالی که برایشان ایجاد می شود این است که چه تفاوت های بین کشور خودشان و کشور مقصد وجود دارد؟ با علم به این قضیه، آریا گروپ با تولید محتواهای پرکاربرد و انتشار آن ها در قالب مقاله به مقایسه کشورهای ایران و ترکیه پرداخته و علاقه مندان می توانند برای مطالعه بیشتر، به لینک هایی که در زیر قرار داده ایم مراجعه کنند.

همین طور در این مبحث قصد داریم به مقایسه انواع تفریحات در ترکیه و ایران بپردازیم، شناخت بهترین تفریحات ترکیه می تواند دغدغه فردی باشد که قصد سفر یا زندگی در این کشور را دارد. استانبول به عنوان یک شهر توریستی یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که از نظر جاذبه های گردشگری تنوع بسیار زیادی دارد که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا بخصوص ایران به این شهر سفر می کنند. تفریحات هیجان انگیز ترکیه و بازدید از جاذبه های توریستی شهر استانبول می تواند تجربه سفری خاطره انگیز را برایتان به ارمغان آورد. در ادامه بهترین تفریحات ترکیه را با هم بررسی می کنیم.

برترین تفریحات گردشگری در ترکیه

 

کشور ترکیه در شهرهای مختلف شرایط و امکانات ویژه ای برای داشتن سفری دلنشین و لذت بخش فراهم می کند. وجود سواحل رویایی و جزایر متعدد، محله های زیبا و دنج، طبیعت بکر و سرسبز، رستوران ها و کافه های متنوع در فضاهایی زیبا، حمام های ترکی سنتی، کلیساها و موزه ها، اماکن باستانی و تاریخی و همچنین مراکز تفریحی در این کشور در فصول مختلف سال، طرفداران زیادی را از دنیا جذب کرده است.

  • بالن سواری در کاپادوکیا

کاپادوکیا در ترکیه به شهر بالن ها و صخره ها معروف است. بالن سواری و حرکت در میان صخره ها و دره های کاپادوکیا تجربه ای لذت بخش است و شما می توانید با خرید بلیط و سوار شدن در بالن های بزرگ از بالاترین نقطه طبیعت وجدآور این شهر را تماشا کنید.

  • جیپ سافاری

جیپ سافاری، یکی از مهیج ترین تفریحات در ترکیه است که می توانید علاوه بر تماشای مناظر بکر طبیعی لذت ماجراجویی یک روزه و گذر از مکان های صعب العبور به دور از ازدحام را تجربه کنید.

  • پارک ویالند (ISFANBUL)

شهربازی ISFANBUL از تفریحات سفر به استانبول و اولین پارک موضوعی ترکیه است که دارای ده ها واحد تفریحی مناسب جهت تفریح در استانبول برای هر سن و سلیقه ای است. طراحی این واحدها به گونه ای است که حتی افرادی با نقص جسمانی هم می توانند از آن ها استفاده کنند. مهم ترین ویژگی این پارک، ترکیب آن با مرکز خرید است، به طوری که علاوه بر یک منطقه تفریحی، مرکز خریدی به مساحت 110 مترمربع در این مکان وجود دارد.

  • انواع پارک ها و ورزش های آبی ترکیه

پارک های آبی از بهترین و پرطرفدارترین سرگرمی های ترکیه هستند از جمله پارک آبی آکوامارین در استانبول که مجموعه ای روباز بوده و گنجایش 3000 نفری جهت بهره مندی رده های سنی کودک و بزرگسال دارد. از امکانات این پارک آبی می توان به استخرهای المپیک و موج، بازی های دریایی، استخر کودکان، انیمیشن و…  اشاره کرد.

موج سواری و قایق سواری در آلاچاتی در نزدیکی شهر زیبای چشمه و همچنین غواصی از تفریحات آبی مهیج در ترکیه می باشند که در سفر به ترکیه به ویژه شهرهای کاش و بدروم می توانید با استفاده از ایمن ترین تجهیزات در اعماق مدیترانه غواصی کرده و از تماشای زندگی زیر دریا لذت ببرید.

رشته اسکی به عنوان یکی از تفریحات ورزشی ترکیه در بین توریست های خارجی که صرفا به همین دلیل به ترکیه سفر می کنند محبوبیت زیادی دارد. با سفر به ترکیه در ماه های دسامبر و آوریل می توانید از امکانات پیست اولوداغ که از معروف ترین پیست های اسکی ترکیه است بهره مند شوید.

  • آرامگاه مولانا در شهر قونیه

آرامگاه مولانا در جنوب شرقی شهر قونیه پایتخت فرهنگی ترکیه قرار دارد و از شاخص‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه نیز به حساب می‌آید. این مکان بر تپه‌ای به ارتفاع ۱,۰۱۶ متر واقع شده است که امروزه به‌عنوان نماد شهر و مهم‌ ترین و پربازدیدترین جاذبه توریستی قونیه معرفی می‌شود. شهر تاریخی قونیه در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از آنکارا پایتخت کشور ترکیه قرار دارد و برای تماشا و زیارت آرامگاه و موزه مولانا باید شهر قونیه ، منطقه کاراتای، محله عزیزیه، خیابان مولانا بروید.

  • ییلاق ریزه

ریزه، یک شهر ساحلی واقع در شرق دریای سیاه است. مهمترین ویژگی این شهر طبیعت سرسبز آن است.

ییلاق های ریزه در ترکیه از زیبایی خیره کننده ای برخوردار هستند، این ییلاق ها به جنگل هایی با تنوعی از گونه های درختان و گیاهان، رودخانه ها، دره ها، کوه ها و برکه های یخی معروف است. این شهر 25 درصد از جنگل های ترکیه را در خود جای داده و از این بابت یکی از مناطق بسیار غنی ترکیه است.

از مشهورترین ییلاق های ریزه می توان به آیدر، آنزر، اُویت، پوکوت، سال، گیتو، ائلویت و چیچکلی اشاره کرد. ییلاق های موجود در کوه های کاچکار با خانه های ییلاقی زیبا و گونه های مختلف گیاهان و درختان همه ساله مورد استقبال گردشگران بسیاری است. در اکثر ییلاق های موجود در این منطقه، روستاییان خانه های خود را به صورت پانسیون در اختیار گردشگران قرار می دهند.

  • جزایر پرنس

مجموعه جزایر پرنس با نام آدالار از ۹ جزیره بزرگ و کوچک در دریای مرمره تشکیل شده است، از این جزایر در دوران امپراطوری بیزانس به عنوان محلی برای تبعید استفاده می کردند، ولی امروزه به یک مقصد توریستی و گردشگری در ترکیه تبدیل شده است. البته رفت و آمد گردشگران تنها به ۴ جزیره از جمله بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا امکان پذیر است که در آن سرویس دهی های منظم وجود دارد. بویوک آدا بزرگترین و محبوب ترین آن ها می باشد، همچنین پنج جزیره کوچکی که قابل دسترسی نیستند عبارتند از قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا و صدف آدا. جزایر پرنس بسیار دنج و آرام بوده و برای کسانی که به دنبال محلی مملو از آرامش به دور از تردد خودروها، ترافیک و شلوغی هستند بهترین گزینه است.

  • آکواریوم استانبول

آکواریوم گسترده استانبول عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها (WAZA) است که در آوریل سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. این آکواریوم با توجه به حجم، تنوع گونه‌های ماهی‌ و فعالیت‌های خود، جایگاه ویژه‌ای میان آکواریوم‌های سراسر جهان دارد. بازدیدکنندگان در آکواریوم یک مسیر جغرافیایی را با ۱۶ بخش از جمله دریای سیاه، تنگه‌ استانبول، تنگه‌ داردانل، دریای اژه، دریای مدیترانه و… به‌طور نمادین دنبال می‌کنند که از دریای سیاه به‌سمت اقیانوس آرام کشیده شده است.

  • کاخ ها و اماکن تاریخی استانبول

بازدید از کاخ های قدیمی و بزرگ استانبول از دیرباز جزو تفریحات اتباع خارجی در سفر به ترکیه بوده است. کاخ زیبای توپکاپی از جاذبه های گردشگری استانبول است که به مدت 4 قرن به عنوان دومین کاخ پادشاهان عثمانی از آن استفاده شده است و در حال حاضر کاربری آن موزه می باشد. همچنین کاخ باشکوه دلماباغچه به عنوان بزرگترین کاخ ترکیه مساحتی برابر با 45 هزار مترمربع دارد. این کاخ سبکی کاملا اروپایی داشته و در تزیینات آن از کریستال و طلا استفاده شده. در سفر به استانبول پیشنهاد می کنیم از سایر مکان های تاریخی مثل آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، موزه ایاصوفیه و… بازدید کنید.

  • برترین تفریحات گردشگری در ایران 

همانطور که می دانید شهرهای مختلف ایران دارای جاذبه های گردشگری، تفریحی و تاریخی همراه با زیبایی های خیره کننده است که در ادامه به برترین آن ها اشاره می کنیم :

  • سفر به جزایر رویایی کیش و قشم

جالب است بدانید مساحت قشم 10 برابر بیشتر از کیش است، بنابراین در قشم فضاهای وسیع و دشت‌های پهناور را زیادی وجود دارد. دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس و… از دیدنی‌های جزیره قشم هستند. سفر به کیش با ساختار شهری مدرن و هتل‌های لوکس انواع تفریحات و سرگرمی‌ها مثل پاراسل، غواصی و فلای بورد با بالاترین سطح کیفیت در دسترس است که البته هزینه های آن در مقایسه با ترکیه برابر یا حتی بیشتر از آن است.

مکان ها و شهرهای تاریخی ایران

 

تخت جمشید در مرودشت فارس، ارگ بم در کرمان، میدان نقش جهان در اصفهان، بیستون در کرمانشاه، کاخ گلستان در تهران و موارد بسیاری در شهرهای مختلف از جمله اماکن تاریخی کشور ایران می باشند.

  • سفر به شمال ایران 

بسیاری از هم وطنانمان اغلب ترجیح می دهند برای گذراندن تعطیلاتشان بسته به سلیقه و انتخاب خود، سفر خود را به خطه شمالی ایران برنامه ریزی می کنند. سفر به استان های گیلان و مازندران که در اصطلاح ما ایرانی ها آن را به عنوان شمال می شناسیم از خوش آب و هوا ترین و سرسبزترین قسمت ایران به شمار می آید و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهرهای فریدونکنار،  نور و متل قو از بهترین شهرهای شمال کشور هستند و همان طور که مستحضر هستید هزینه های سفر به شمال بخصوص بهترین قسمت آن، بسیار بالا بوده و حتی می توان گفت هزینه سفر به شمال ایران با هزینه سفر به آنتالیا در ترکیه برابری می کند.

آب و هوای ترکیه در فصول مختلف سال

 

شرایط آب و هوایی شهرهای گردشگری و تفریحی ترکیه نقش زیادی در جذب گردشگران دارد و حتی با وجود تنوع عجیب آب و هوایی در این کشور، در تمام فصول سال میزبان توریست ها و مسافران زیادی از سراسر جهان است. ترکیه از چند جهت با دریا احاطه شده، به همین دلیل آب و هوای مدیترانه ای و مرطوب دارد. به طور کلی ترکیه دارای چهار منطقه آب و هوایی است که شامل آب و هوای نسبتا خشک قاره ای در بخش های مرکزی آناتولی، آب و هوای کوهستانی در شرق و شمال شرقی، آب و هوای مدیترانه ای سواحل غرب و جنوب و سواحل دریای سیاه دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل و مرطوب. بهترین زمان برای سفر به ترکیه در فصل بهار (ماه آوریل و می) و پاییز (ماه اکتبر و اوایل نوامبر) است که هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه قوانین ارث بین ایران و ترکیه
مقایسه فرهنگ و شیوه زندگی مردم ایران و ترکیه
مقایسه بازنشستگی در ایران و ترکیه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها