نتایج جستجو

پرسش های متداول

اقامت ترکیه با خرید ملک

خیر امکان خرید شراکتی ملک برای دریافت اقامت وجود ندارد. هر شخص برای اخذ اقامت باید ملکی به ارزش حداقل 75 هزار دلار در شهرهای بزرگ و 50 هزار دلار در شهرهای کوچک خریداری کند. به عبارتی با خرید هر ملک تنها به شخص سرمایه‌گذار، همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت تعلق می گیرد.

بر خلاف قانون شهروندی ترکیه که با خرید مجموعه‌ای از املاک به ارزش چهارصد هزار دلار با هر نوع کاربری اعم از مسکونی، تجاری و غیره براحتی امکان پذیر می باشد، اما در بحث اقامت علاوه بر اینکه کاربری ملک حتما باید مسکونی باشد مضافا باید فقط یک باب ملک به ارزش هفتادوپنج هزار دلار را خریداری نمود و امکان اخذ اقامت با خرید چند ملک که مجموعا به ارزش هفتادوپنج هزار دلار برسد وجود ندارد.

برای به نام زدن انشعاباتی نظیر آب، برق و گاز داشتن اقامت ترکیه الزامیست اما در بعضی مناطق صرفا با داشتن گذرنامه نیز میتوان این دست انتقالات را انجام داد. پیشنهاد میشود جهت پاسخ به این گونه سوالات با مشاوران گروه املاک آریا در ارتباط باشید.

خیر بر خلاف قانون شهروندی طبق قانون جدید بروی هر ملک به لحاظ اخذ اقامت فقط یک خانواده می تواند اقدام نماید.

در صورت خرید ملک به قصد اقامت ( نه شهروندی) بایستی اسم کلیه‌ افراد خانواده اعم از همسر و فرزندان در سند درج گردد و همچنین پیشنهاد می گردد کلیه افراد یک خانواده سهمی مساوی از یک ملک داشته باشند.

خیر این اطلاعات نادرست می باشد. در صورتی که مبلغ حداقل هفتادوپنج هزار دلار در سند درج گردیده باشد و همچنین در زمان خرید ملک مذکور، آن ملک در مناطق ممنوعه به جهت اخذ اقامت قرار نگرفته باشد؛ با رعایت سایر اصول، قطعا اقامت به شخص سرمایه گذار و خانواده‌ ایشان تعلق خواهد گرفت.

در صورتی که ملک قبل از تاریخ 26/04/2022 معادل ششم اردیبهشت 1401 خریداری شده باشد به جهت اخذ اقامت برای اولین بار و یا تمدید آن، اگر قیمت درج شده در سند کمتر از هفتادوپنج هزار دلار باشد منعی نداشته منتها ارزش کارشناسی ملک باید بیش از هفتادوپنج هزار دلار باشد.
همچنین برای املاکی که پس از این تاریخ خریداری می گردند علاوه بر اینکه ارزش کارشناسی ملک باید بیش از هفتادوپنج هزار دلار باشد مضافا رقم درج گردیده در سند نیز باید بیش از هفتادوپنج هزار دلار باشد تا امکان اخذ اقامت با اکتفا به آن ملک وجود داشته باشد.

بله! در صورتیکه ملکی را به صورت جایگزین معرفی ننمایید، اقامتتان ابطال خواهد گردید.

خیر! طبق آخرین تغییر و بروزرسانی قوانین بابت اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، مادامی که ملک قابلیت سکونت را نداشته باشد امکان اخذ اقامت نیز وجود نخواهد داشت.

دولت ترکیه در سالهای اخیر اقدام به تغییر چند قانون در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک نموده است اما همیشه اجرایی نمودن این دست قوانین برای اشخاصی بوده که از آن تاریخ به بعد اقدام به خرید ملک به جهت اخذ اقامت نموده‌اند و اصطلاحا تغییر قوانین عطف به ماسبق نمیگردد بخصوص برای اشخاصی که یک نوبت اقدام به اخذ اقامت ترکیه نموده‌اند، قوانین تمدید آن کاملا منعطف می باشد.

طبیعتا بابت اینکه یک قانون چه زمانی تصویب و تغییر پیدا میکند بر کسی پوشیده نیست، منتها تغییر قوانین معمولا با اطلاع رسانی قبلی انجام گردیده و تا این لحظه نیز تغییر قوانین عطف به ماسبق نگردیده است.
البته شایان ذکر است که خرید ملک در این مناطق برای خارجیان منعی نداشته و برای افرادی که بدنبال اقامت نبوده یا اقامت خود را از ملک دیگری اخد کرده‌اند یا بدنبال خرید ملک و اخذ شهروندی هستند مناسب است. صرفا خرید ملک در این مناطق به جهت اخذ اقامت با هفتادوپنج هزار دلار محدودیت دارد.

بر خلاف قانون شهروندی، به جهت اخذ اقامت ترکیه پیش شرطی بابت اینکه فروشنده حتما باید ترک باشد وجود ندارد.

خیر، با ثبت نام فرزندان در مدارس ترکیه امکان اخذ اقامت وجود ندارد.

در استانبول خیر اما در شهرهای کوچک که دولت اطلاع رسانی نموده، بله امکانپذیر می باشد.

تقریبا می توان گفت هیچ محدودیتی برای خرید ملک در شهرهای ترکیه وجود ندارد.

اگر همچنان پرسش های شما بدون پاسخ مانده است، می توانید با کارشناسان ما برای دریافت مشاوره، تماس بگیرید.

همواره آماده پاسخگویی هستیم.

مقایسه آگهی ها