نتایج جستجو

مقایسه قیمت ملک در ایران و ترکیه

Posted by IOj43Uqua on آوریل 19, 2022
0

ایرانیان رکورد دار خرید ملک در ترکیه

با توجه به آمارهای رسمی در سال های اخیر به خصوص سال 2022، اولویت ایرانیان همواره زندگی و خرید ملک در ترکیه بوده است و در اصطلاح مردم ایران صدرنشین جدول خرید ملک در ترکیه به ویژه شهر استانبول بوده اند. شاید عجیب به نظر برسد ولی علی الرغم افزایش قیمت ملک در ترکیه طی یک سال گذشته هنوزهم شاهد استقبال خریداران بسیاری در بازار مسکن این کشور هستیم، شاید هم یکی از دلایل آن مناسب بودن ارزش خانه به نسبت ایران باشد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از مرکز آمار ترکیه، نمودار زیر به ترتیب بیشترین آمار خرید ملک توسط 20 کشور را نشان می دهد و همان طور که پیداست ایرانیان طی چند دوره رکورددار خریداران ملک در ترکیه هستند.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه قیمت ملک در ایران و ترکیه بپردازیم و با بررسی وضعیت بازار مسکن در این دو کشور، مزایای خرید ملک در ترکیه را شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در ترکیه 2022 (بررسی کاملا جامع)

مزایای خرید ملک در ترکیه

بدیهی است که با وجود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در ترکیه از دیرباز خرید ملک یکی از مطمئن ترین و کم ریسک ترین روش بوده به همین جهت بسیاری از افرادی که با هدف های مختلف اقدام به خرید ملک کرده اند در حال حاضر با ارزش افزوده ای باور نکردنی رو به رو هستند و با اطمینان می توان درک کرد که به دلیل ثبات اقتصادی ترکیه، سرمایه گذاری در بازار ملک این کشور در مقطع زمانی نسبتا کوتاه منافع زیادی را به همراه خواهد داشت.

دریافت اقامت و تابعیت ترکیه از اصلی ترین مزایای خرید ملک در این کشور است، شهروندان ایرانی می توانند با خرید ملکی به ارزش 400 هزار دلار آمریکا، علاوه بر سرمایه گذاری مطمئن از کارت اقامت دائم، حق شهروندی و پاسپورت این کشور برای خود و خانواده شان برخوردار گردند که جالب است بدانید امتیاز شهروندی ترکیه به نسل های بعدی هم منتقل خواهد شد. علاوه بر این، قادرند درآمد ارزی قابل قبولی از اجاره ملک خود داشته باشند. همچنین با وجود پروژه های عظیمی همچون شبکه متروی جدید، فرودگاه جدید استانبول و کانال استانبول و پیوستن به اتحادیه اروپا، نشان دهنده این است که در آینده ای نزدیک پیشرفت چشمگیری در انتظار این کشور است و تاثیرات مثبت آن در زندگی همه شهروندان این سرزمین نمود خواهد کرد.

بررسی و مقایسه وضعیت خرید ملک در ترکیه و ایران

 

بدیهی است قیمت خرید ملک و هزینه های زندگی تا حد زیادی به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. طبیعتا هر چه شهر مورد نظر شما بزرگ تر و پرجمعیت تر باشد دارای امکانات بیشتری بوده، در نتیجه هزینه های زندگی و خرید ملک افزایش می یابد. استانبول به عنوان یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود و ایرانیان زیادی در چند سال اخیر تمایل زیادی برای دریافت اقامت این شهر داشته اند. بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه، نمودار زیر فروش ملک به اتباع خارجی در دسامبر 2021 را نشان می دهد:

در این نمودار فروش ملک به خارجی ها در استانبول 3300 مورد ثبت شده است که از کل ملک های فروخته شده در ترکیه به اتباع خارجی سهم استانبول 42 درصد بوده است. همچنین سطح فروش ملک در دسامبر 2021 نسبت به ماه قبل 378 مورد بیشتر بوده است.

استانبول دارای مناطق متعدد با قیمت های متنوع می باشد و به طور میانگین در حال حاضر قیمت خرید ملک در استانبول را بین 9 تا 10 میلیون تومان در هر متر مربع می توان برآورد کرد که در مقایسه با ارزش هر متر مربع خانه در تهران ناچیز است. در نمودار زیر فروش سالانه ملک (2019-2021) در استانبول به تفکیک هر منطقه را مشاهده می کنید:

بیشترین تعداد فروش ملک در استانبول در 3 سال گذشته در منطقه اسنیورت انجام شده که با میانگین سالانه فروش 35.510 خانه از کل تعداد فروش در شهر استانبول بیشتر بوده. پس از اسنیورت، مناطق بیلیک دوزو، پندیک، باشاک شهیر و سانجاک تپه در اولویت های بعدی برای خرید ملک قرار داشته اند.

از طرفی امکانات رفاهی متنوعی که در ملک های ترکیه وجود دارد به مراتب تفاوت های بین آن ها را مرتفع تر کرده است، این امکانات که با هدف تامین امنیت و آرامش بیشتر ساکنان آن در اکثر پروژه های مسکونی در استانبول حتی مجتمع های معمولی و نه چندان لوکس به چشم می خورد، در پروژه های خیلی لوکس با قیمت های نامتناسب در شمال تهران به کار رفته است. مثلا ارزش یک آپارتمان 1 خوابه با امکانات رفاهی نظیر استخر، سونا، زمین بازی، باشگاه بدنسازی و… مبلغی بین 600 تا 800 هزار لیر است که با توجه به نرخ لیر باید معادل 1.5 تا 2.5 میلیارد تومان بپردازید؛ یعنی یک آپارتمان نسبتا لوکس در ترکیه تقریبا یک چهارم آن ملک در شمال تهران قیمت دارد. در حالی که با توجه به برآوردهای انجام شده، قیمت مسکن در شمال تهران تقریبا 4 تا 5 برابر یک منطقه خوب و حدود 10 تا 12 برابر یک منطقه معمولی در ترکیه است.

برای خرید یک واحد آپارتمان ۵۰ متری در ارزان ترین منطقه تهران به طور میانگین باید ۷۲۰ میلیون تومان هزینه کرد. بر اساس آخرین آمارها میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه ۱ تهران ۶۴.۵ میلیون تومان است، یعنی یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۶.۴ میلیارد تومان ارزش دارد. شروع قیمت ملک های نوساز هم از متری ۱۰۰ میلیون به بالا می باشد و برای خرید یک واحد ۱۰۰ متری حدود ۱۰ میلیارد تومان بایستی پرداخت گردد.

آریا گروپ با توجه به سال ها تجربه در عرصه معاملات ملکی در ترکیه، در این مقاله صرفا با هدف راهنمایی هرچه بیشتر شما هم وطنان عزیز با ارجاع اطلاعات درست برای خریدی سودمند به مقایسه ارزش ملک بین ایران و ترکیه پرداخته است، همچنین با نگاهی به آمار و وضعیت موجود لازم می دانیم به این نکته مهم اشاره کنیم که برای خرید ملک با بودجه ای مناسب پیشنهاد می کنیم حتما از طریق مشاوران معتبر در این عرصه اقدام نمایید چرا که با وجود تبلیغات زیادی که بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با هدف کاهش هزینه های مهاجرت جهت تشویق شما به خرید ملک ارزان در ترکیه می‌کنند، به رغم اینکه خرید خانه ارزان در ترکیه یک خیال نیست ولی ممکن است با مشکلاتی از جمله نوساز نبودن خانه و متحمل شدن هزینه های جانبی بسیار زیاد و همچنین مناسب نبودن موقعیت ملک از نظر منطقه مواجه شوید. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی توصیه گروه املاک آریا به شما این است که قبل از خرید خانه، طی یک سفر تفریحی به ترکیه برای بازدید از پروژه های لوکس با لوکیشن مطلوب و قیمتی مناسب مهمان مجموعه ما شده و از نزدیک خانه مورد نظرتان را دیده و برای خرید آن مطمئن تر اقدام کنید. آریا گروپ برای برداشتن قدم های حساب شده تر همراه شماست.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها