نتایج جستجو

جدیدترین تغییرات قیمت ملک در مناطق مختلف استانبول ۲۰۲۳

Posted by IOj43Uqua on جولای 8, 2023
0

شهر استانبول به عنوان یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه در چند سال اخیر در دسته شهرهایی با بیشترین رشد قیمت در بخش املاک و مستغلات قرار داشته است که با رویدادهای مختلفی املاک این شهر در هر دو بخش آسیایی و اروپایی، دچار نوسانات قیمتی نسبتاً شدیدی گردید.
البته علیرغم بالا رفتن نرخ رشد ملک در ترکیه، این کشور با استقبال فراوان سرمایه گذاران خارجی به‌خصوص ایرانیان برای کسب سود بیشتر از محل انتقال سرمایه خود همراه بوده است چرا که مدت هاست استطاعت خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در شهری مثل تهران به دلایل مختلفی از جمله نامشخص بودن سطح واقعی قیمت ها در بازار ملک به حداقل رسیده و متقاضیان تبدیل به احسن تدریجا این بازار را ترک کرده‌اند.
از طرفی با توجه به عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت ملک در استانبول که از دیدگاه برخی با بالارفتن تقاضای خرید ملک از سمت خارجیان رابطه مستقیمی دارد، این شهر کماکان محل محبوبی برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری می باشد. لازم به ذکر است تغییرات قیمت ملک در مناطق استانبول با توجه به موقعیت مکانی هر ملک متفاوت بوده که می‌توان آن را یکی دیگر از دلایل مهم و تاثیرگذار بر قیمت ملک در نظر گرفت. در ادامه مطلب به بررسی تغییرات قیمت ملک در مناطق مختلف استانبول می پردازیم.

تغییرات قیمت ملک در مناطق بخش آسیایی

منطقه مال تپه (MALTEPE)
طبق آخرین آمارهای رسمی و معتبر قیمت ملک در منطقه مالتپه در طی یک سال اخیر 70.9% افزایش داشته است، در حالی که در دو سال گذشته این میزان بیش از 500% بوده است. بر اساس همین آمار، متوسط قیمت ملک در هر متر مربع در ماه می 2023، تقریباً 35 هزار و 500 لیر برآورده شده که به عبارتی بودجه برآوردی برای خرید یک ملک با متراژ 100 متر مربع در این منطقه، از 3 میلیون و 550 هزار لیر شروع خواهد شد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

 

منطقه کارتال (KARTAL)
کارتال به عنوان یکی از مناطق رو به پیشرفت در بخش آسیایی استانبول می‌باشد که مطابق با آخرین آمارها متوسط قیمت ملک در هر متر مربع 31 هزار و 600 لیر است و در یک سال اخیر قیمت املاک در این منطقه حدود 76 درصد افزایش داشته است.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه عمرانیه (ÜMRANIYE)
عمرانیه از مناطق پرجمعیت و بزرگ در بخش آسیایی استانبول به حساب می‌آید که این منطقه طی یک سال اخیر بیش از 80 درصد افزایش قیمت در بخش املاک و مستغلات را شاهد بوده است و با توجه به آخرین اطلاعات به دست آمده از آمارهای رسمی قیمت هر مترمربع از املاک مطقه عمرانیه به طور متوسط در حدود 31 هزار لیر است و به عبارتی این استنباط وجود دارد که در حال حاضر ارزش معاملات ملکی در این منطقه از 3 میلیون و 100 هزار لیر شروع می شود.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه کادیکوی (KADIKÖY)
کادیکوی منطقه ای قدیمی و اصیل در بخش آسیایی می‌باشد که در حال حاضر میانگین قیمت هر متر آپارتمان در این منطقه بیش از 62 هزار و 900 لیر است. از طرفی رشد قیمت ملک در منطقه کادیکوی نسبت به یک سال گذشته بیش از 64 درصد را نشان می دهد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه بیکوز (BEYKOZ)
میانگین قیمت ملک در منطقه سرسبز بیکوز در هر متر مربع تقریباً 42 هزار و 850 لیر برآورده شده که بیش از 78 درصد افزایش نسبت به یک سال اخیر در استانبول داشته باشد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه اوسکودار (ÜSKÜDAR)
میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه اوسکودار بیش از 42 هزار لیر گزارش شده است که از این بابت در حال حاضر یک واحد 100 متری با متوسط قیمت بیش از 4 میلیون و 200 هزار لیر معامله می شود. این در حالی است که قیمت ملک در این منطقه طی یک سال گذشته 78.58% افزایش داشته است.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

تغییرات قیمت ملک در مناطق بخش اروپایی

منطقه آرناووت کوی (ARNAVUTKÖY)
با توجه به آخرین آمارها بیشترین افزایش قیمت ملک در منطقه آرناووت کوی بوده است چرا که ارزش املاک این منطقه طی یک سال بیش از 119 درصد افزایش داشته است. طبق نمودار زیر که نشان دهنده میانگین قیمت ملک در منطقه آرناووت کوی در هر دوره مشخص است، متوسط قیمت ملک در ماه می 2023 به میزان 20 هزار و 500 لیر برآورد شده که به معنای شروع ارزش معاملات قابل انجام در این منطقه و در حدود همین میزان می باشد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه بشیکتاش (BEŞİKTAŞ)
منطقه بشیکتاش یکی از اصیل‌ترین مناطق بخش اروپایی استانبول است که طبق نمودار در ماه می 2023 املاک آن با متوسط قیمت به میزان 64 هزار و 100 لیر در هر متر مربع معامله می‌شود؛ این در حالی است که این میزان در ماه مشابه سال قبل در حدود 44 هزار و 600 لیر بوده است. در نتیجه تغییرات قیمت ملک در منطقه بشیکتاش طی یک سال گذشته در حدود بیش از 57 درصد افزایش داشته است.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه کائیت حانه (KAĞITHANE)
کائیت حانه از مناطق مدرن و آرام در بخش اروپایی استانبول می‌باشد که با افزایش قیمت قابل توجهی در بخش املاک و مستغلات همراه بوده است. بنابر آمارهای به دست آمده متوسط قیمت املاک این منطقه تا ماه می امسال در حدود 32 هزار 750 لیر معامله می‌شوند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته در حدود بیش از 93 درصد افزایش یافته است.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه شیشلی (ŞİŞLİ)
طبق آخرین گزارشات رسمی در بخش املاک، میانگین قیمت یک خانه 100 متری در منطقه شیشلی کمی بیش از 4 میلیون لیر می باشد و این در حالی است که نرخ هر متر مربع ملک در شرایط فعلی با افزایش بیش از 52 درصدی در بازه یک ساله بیش از 40 هزار لیر است که این نرخ در 2 سال گذشته حدوداً 464 % افزایش یافته است.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه زیتون بورنو (ZEYTİNBURNU)
در یک سال گذشته قیمت هر متر مربع در زیتون بورنو بیش از 86 % افزایش داشته است و در حال حاضر شروع قیمت ها در این منطقه از حداقل 34 هزار لیر در هر متر مربع می باشد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

منطقه ساریر (SARIYER)
افرادی که قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در منطقه ساریر را دارند توجه داشته باشند که طبق نمودار زیر قیمت فروش ملک های مسکونی در این ناحیه، در بازه زمانی یک سال حدوداً 53 % افزایش داشته است؛ همینطور میانگین قیمت فروش یک واحد 100 متری از یک آپارتمان نرمال بیش از 7 میلیون لیر می باشد.

قیمت ملک در استانبول ۲۰۲۳

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها