نتایج جستجو

بررسی و مقایسه قیمت ملک در قبرس شمالی و جنوبی

Posted by IOj43Uqua on ژوئن 17, 2023
0

شکل‌گیری قبرس جنوبی و شمالی

 

جزیره قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه می‌باشد که اجتماع آن را ترک ها و یونانی ها تشکیل داده است. تا قبل از سال 1960 جزیره قبرس تحت استثمار بریتانیا بود که با اعلام استقلال بخشی از مردم جزیره پیمانی برای تقسیم جزیره بین ترک ها و یونانی ها بسته شد. تا سال 1974 درگیری‌های فراوانی بین این دو بخش بود تا اینکه نیروهای حافظ صلح ترکیه وارد جزیره شدند و تقریباً 36 درصد از خاک قبرس را در قسمت شمالی آن تصرف کردند و با اعلام استقلال بخش ترک نشین، جزیره به دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد که در حال حاضر بخش شمالی آن به عنوان منطقه مستقل قبرس شمالی تحت حمایت ترکیه و بخش جنوبی آن در تسلط یونانی ها قرار دارد.

خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی

 

افراد خارجی می‌توانند نسبت به خرید ملک در قبرس شمالی یا جنوبی اقدام نمایند. موضوع خرید ملک در قبرس در هر دو بخش آن تفاوت‌هایی با هم دارند. قیمت ملک در قبرس شمالی و جنوبی تفاوت‌های عمده‌ای دارد. به طور کلی قیمت ملک در قبرس جنوبی به مراتب بالاتر از قبرس شمالی است .

شهروندان ایرانی برای سفر به قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزا ندارند و می‌توانند بدون ویزا به مدت حداقل 15 روز در این کشور حضور داشته باشند. اما برای سفر به قبرس جنوبی یا اقامت در این کشور با هر هدفی از جمله سرمایه گذاری، کار، تحصیل و گردشگری حتماً باید نسبت به دریافت ویزا شنگن اقدام نمایند.

بازار املاک قبرس شمالی و جنوبی از بعضی جهات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. سرعت ساخت و ساز در قبرس شمالی به نسبت قبرس جنوبی، بیشتر است. به بیان دیگر، امکان خرید املاک نوساز یا اصطلاحاً سند اول با دکوراسیون مدرن و حتی با اشیاء کامل در قبرس شمالی فراهم است در حالی که بازار املاک قبرس جنوبی با محدودیت عرضه و ساخت و ساز روبرو بوده یعنی بیشتر املاک دست دوم معامله می‌شود و احتمال خرید ملک از سازنده به مراتب کم‌تر از بخش شمالی خواهد بود.

می‌توان به این نکته اشاره کرد که خرید ملک در قبرس شمالی شرایط مساعدتری دارد چون با پرداخت تنها 30 درصد از ارزش ملک به راحتی، اقامت قبرس شمالی قابل دریافت است.
قبرس جنوبی قوانینی از بابت حقوق و تعهدات خریداران خارجی وضع نموده است. در این قوانین، شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید از شورای وزیران نسبت به اخذ مجوز اقامت، اقدام نمایند. این در حالی است که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون مجوز دولتی به خرید املاک و مستغلات در قبرس جنوبی مجاز هستند. از طرفی قبرس جنوبی برای یک شهروند خارجی و یا به عبارت بهتر، یک خانواده حق خرید دو واحد مسکونی را قائل شده که مجموع آن نباید بیش از 4014 مترمربع باشد.

قیمت ملک در قبرس جنوبی و شمالی

 

فرآیند خرید و فروش املاک و مستغلات در قبرس جنوبی بر اساس قوانین بریتانیا انجام می شود. قیمت املاک قبرس تا حد زیادی به موقعیت مکانی و امکانات رفاهی آن بستگی دارد. از شهرهای قبرس جنوبی که دارای املاک با‌ ارزش تری هستند می‌توان به شهر لیماسول، لارنکا، نیکوزیا و پافوس اشاره کرد. قیمت املاک در این شهرها از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است.

در قبرس شمالی نیز تقریباً چنین شرایطی حاکم است. قبرس شمالی دارای نوارهای ساحلی طولانی و رو به رشد به ویژه در منطقه اسلکه است. تنوع ملک و افزایش ساخت و ساز در این منطقه نشان از آینده‌ای مثبت در بازار املاک قبرس شمالی است. قیمت ملک در قبرس شمالی و شیوه‌های پرداخت نیز متنوع و براساس نیازهای بازار تعیین شده اند. به عنوان نمونه یک خانه نوساز دو خوابه در قاضی مائوسا، حدود ۵۸ هزار پوند قیمت دارد. و یا یک واحد سه خوابه در لفکه، حدود ۵۶ هزار پوند ارزش‌گذاری شده است.

بنا بر رتبه بندی بهترین رسانه‌های اقتصادی دنیا، خرید ملک در قبرس شمالی نه تنها هیچ گونه ریسکی در بر نداشته بلکه از نظر نزدیک بودن احتمالات به داشتن آینده‌ای درخشان، یک تصمیم هوشمندانه برای زندگی و سرمایه‌گذاری حتی به نسبت قبرس جنوبی خواهد بود. چرا که علاوه بر نرخ امنیت بالا، برخورداری از امکانات اجتماعی و تحصیلی مدرن، وجود آرامش مطلق، هزینه‌های زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی هم به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است که این خود یکی از ویژگی‌های مورد علاقه مهاجران خارجی به خصوص شهروندان ایرانی می باشد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها