نتایج جستجو

همه چیز درباره بدترین روش های اقامت در ترکیه

Posted by IOj43Uqua on ژوئن 7, 2023
1

ترکیه به عنوان کشوری رو به رشد، خوش آب و هوا و نیز واقع در منطقه جغرافیایی مناسب، همواره مقصد بسیاری از مردمان جهان برای گردشگری و زندگی بوده است، مقصدی برای مهاجرت و آغاز یک زندگی تازه. این ویژگی که به واسطه زندگی در ترکیه بتوانید همزمان به دو قاره متصل باشید و با هر دو آن ها به یک نسبت مراودات داشته باشید، می تواند در روند رشد شما و خانواده تان، نقش بسیار مثبتی داشته باشد. همین موارد باعث شده که تقریبا از بیشتر کشورهای جهان برای مهاجرت به ترکیه، اقبال و درخواست وجود داشته باشد. از امریکای شمالی تا اروپا و از افریقای جنوبی تا شرق آسیا، مردم از هر نژاد و زبان و کشوری، در ترکیه زندگی می کنند.
از سویی دیگر، شرایط برای مهاجرت به ترکیه نسبتا آسان است. برای مهاجرت به این کشور کافی است یکی از این اقدامات را انجام دهید:

  • ازدواج با اتباع ترکیه
  • خرید ملک به ارزش دست کم ۵۰ هزار دلار در شهرهای کوچک و ۷۵ هزار دلار در شهرهای بزرگ برای دریافت اقامت ملکی
  • خرید ملک به ارزش دست کم ۴۰۰ هزار دلار برای دریافت سریع پاسپورت و شهروندی
  • ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های ترکیه و دریافت اقامت تحصیلی
  • اخذ مجوز کار و دریافت اقامت کاری

انجام هر یک از موارد بالا می تواند به دریافت مجوز اقامت دائم یا موقت شما، منجر شود. با استفاده از همین روش ها، تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها موفق به دریافت اقامت و یا حق شهروندی ترکیه شده اند و اکنون در این کشور زندگی می کنند و مشغول به کار یا تحصیل و حتی گذران دوران بازنشستگی خود هستند. در این میان، اتباع ایرانی هم به تعداد قابل توجهی رسیده اند و موفق به اخذ اقامت یا شهروندی ترکیه شده اند.

تمام آنچه تاکنون گفتیم، روی خوش ماجرا بود! یعنی شرایطی که همه امور در آن به شکلی برنامه ریزی شده و قانونی پیش رفته است. اما مطابق معمول! پس از تصویب هر قانون یا ایجاد یک فرصت جدید برای انجام امور مهاجرتی، بلافاصله عده ای با اهداف سودجویانه و منفعت طلبانه، شروع به یافتن راه هایی برای دور زدن قانون، کلاهبرداری و در نهایت کسب سودهای غیرقانونی می کنند. تنها چیزی که این عده به دنبالش هستند این است که از ناآگاهی متقاضیان نهایت استفاده را برده و با وعده ها و ارائه راهکارهای نامتعارف، شخص درخواست دهنده را برای تن دادن به ارتکاب یک عمل غیرقانونی برای دستیابی به یکی از انواع اقامت در ترکیه، مجاب کنند. و البته هرگز از پیامدهای این اقدامات چیزی نخواهند گفت!

همین موضوع و افزایش تبلیغات در باب آن، بهانه ای شد برای نگارش این نوشتار. اگر می خواهید از روش های کلاهبرداری در امر مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور مطلع شوید، با ما همراه باشید.

ازدواج های صوری و غیر واقعی

 

برای بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت و سپس شهروندی ترکیه، ازدواج صوری یک روش سهل الوصول به نظر می رسد. به همین سادگی! در مقابل پرداخت پول به یک تبعه ترک چه مرد و چه زن، و یک عقد واقعی اما در اصل صوری، می توان شهروند ترکیه شد! کم هزینه و ساده، یک داد و ستد پایاپای… اما چگونه؟ با چه تضمینی؟ اگر همه چیز افشا شود چه خواهد شد؟ آیا دولت ترکیه به همین سادگی با این ترفند فریب خواهد خورد؟ و اگر متوجه صوری بودن ازدواج شود یه اتفاقی خواهد افتاد؟ از همه این موارد که بگذریم، آثار روحی و روانی باقیمانده از این عمل چطور خواهد بود؟
این سوالات دقیقا همان هایی است که افراد فعال در زمینه اخذ اقامت های غیرقانونی نمی خواهند شما از خود بپرسید! برای ثبت ازدواج در ترکیه نخستین گام ارائه تاییدیه رسمی از کشور مبدا به ترکیه مبنی بر تجرد شخص متقاضی لازم است. پس از انجام این مورد پروسه ثبت ازدواج آغاز می گردد. اما برای اینکه این ازدواج به اقامت دائم و سپس اخذ شهروندی و پاسپورت منتهی شود، راه درازی در پیش دارید. بدون شک زندگی شما زیر ذره بین مقامات مسئول این کشور قرار خواهد گرفت. از آنجا که ازدواج شما در اصل صوری است، هر لحظه ممکن است خطایی از شما یا طرف مقابلتان رخ دهد. همین که دولت به رفتار و سبک زندگی شما شک کند، بلافاصله وارد عمل خواهد شد. حتی ممکن است برچسب های امنیتی به شما زده شود! اخراج از ترکیه برای همیشه یا مدت معلوم، جریمه های نقدی سنگین و حتی زندان از جمله نتایج ازدواج صوری خواهد بود.
هرگز تصور نکنید که موضوع ازدواج در ترکیه امر ساده ای است. کسی که حاضر است در برابر پرداخت پول و ازدواج با یکی از اتباع ترک، با هدف اخذ شهروندی ترکیه اقدام کند، مسلما از آداب و رسوم ازدواج در این کشور چیزی نمی داند. و شخصی که با هدف کسب درآمد حاضر به ازدواج با یک خارجی است و با این عمل خود به فرد خارجی این امکان را می دهد که پاسپورت کشور وی را دریافت کند، بدون شک دارای جایگاه اجتماعی مناسبی نیست! لو رفتن تمام این شواهد و قرائن کافی است که شما را در تنگنایی قرار دهد که هرگز تصورش را نمی کنید.

در نتیجه پیشنهاد جدی ما به شما این است: اگر به اقامت و نهایتا اخذ شهروندی کشور ترکیه از طریق ازدواج فکر می کنید، به تمام آثار روحی، روانی، قانونی و حقوقی آن فکر کنید.

پلیس ترکیه

ثبت نام های صوری در مراکز آموزشی کشور ترکیه

 

یکی دیگر از راهکارهای دریافت اقامت موقت ترکیه، ثبت نام در دانشگاه های این کشور است. در طول دوران تحصیل خود می توانید در ترکیه اقامت داشته و حتی در شرایطی، اجازه کار نیز کسب کنید که تابع قوانین خود است. متقاضیانی که با این روش وارد ترکیه می شوند و در نهایت مدرک دانشگاهی آن را اخذ می کنند، به طور طبیعی از شانس بالایی برای یافتن شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود در ترکیه برخوردار خواهند بود. به ویژه که به زبان ترکی هم مسلط شده اند.
اما باز هم عده ای برای سوء استفاده از این شرایط حاضر هستند! مهمترین پیش نیاز هم مجددا ناآگاه بود متقاضی از شرایط، قوانین و الزامات سیستم آموزشی کشور ترکیه است. پیش از اینکه به مبحث صوری این روش بپردازیم، لازم است که درباره موضوع هزینه ها مواردی را به شما گوشزد نماییم. هزینه های تحصیل در کشور ترکیه با توجه به رشته تحصیلی، طول دوره، برند دانشگاه و شهر آن متفاوت است. در واقع رقم ثابتی برای ثبت نام ها وجود ندارد لذا همین مورد، خود تبدیل به عاملی برای کلاهبرداری و اخذ مبالغی بیش از آنچه که باید پرداخت شود، گردیده است. به شما پیشنهاد می کنیم برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه، حتما به مراکز و کارگزاران معتبر مراجعه نمایید و در عین حال شخصا در این باره تحقیق نمایید.
از این بدتر اما، ثبت نام در برخی از دانشگاه های ترکیه با وعده عدم حضور و حتی عدم نیاز به امتحان و آزمون است! کاری که در برخی موارد در حال انجام است لیکن هزینه گزافی را به شما تحمیل خواهد کرد و نیز عایدی آن در نهایت هیچ است! با همین هزینه ها می توانید در دانشگاه های بهتر حتی در دیگر کشورها مشغول به تحصیل واقعی شده و با افزایش سطح دانش خود، به رتبه هایی عالی دست یابید. از خود بپرسید: آیا برای اقامتی موقت در ترکیه، پرداخت هزینه ای زیاد و بدون هیچ بازگشت سرمایه و زمانی، عقلانی است؟

اخذ مجوز صوری کار در ترکیه به قصد اقامت

 

از دیگر روش های دریافت اجازه اقامت دیگر کشورها، مجوز کار است. در صورتی که بتوانید در کشور مقصد خود، کار پیدا کنید و مراحل قانونی را به درستی طی کرده باشید، می توانید از مزایای کشور مقصد نهایت استفاده را ببرید. در اغلب موارد، اقامت کاری منجر به بهره مندی از مزیت هایی مانند وام و کردیت، بیمه و بازنشستگی و البته کسب درآمدی مناسب خواهد شد. با این شرط که این پروسه را نیز با آگاهی طی کنید.
به طور کلی و برای یافتن کار و شغل مناسب در کشور ترکیه علاوه بر داشتن تخصص و تجربه کاری، نیازمند به تسلط و یا آشنایی سطح بالا به زبان ترکی دارید. به نظر بسیاری، اینکه یک خارجی بتواند در کشوری دیگر، شغلی پیدا کند به ویژه که این شغل درخور توجه باشد، نشان از اعتبار او خواهد بود. بدین معنا که همین که شما به عنوان یک خارجی در یک سمت شغلی پذیرفته شوید، خود نشان دهنده میزان دانش، تخصص، آگاهی و صلاحیت شما است. اما با یک اشتباه ساده می توانید تمام این تعاریف را برعکس کنید! چطور؟ با اخذ غیرقانونی مجوز کار کشور ترکیه! شدنی است؟ متاسفانه بله! عده ای سودجو با تبانی این کار را انجام می دهند. این اشخاص با داشتن روابط با برخی اتباع ترک، به آن ها پیشنهاد می دهند که در صورتی که برای شخصی ثالث درخواست اجازه کار دهند، مبلغی را دریافت خواهند کرد. این پول از متقاضی اخذ می شود و عموما زیاد و چشم گیر است. اما نتیجه چه خواهد شد؟
سیستم و نظام کار و نظارت بر آن در ترکیه همواره در حال بروزرسانی و تغییر است. تمامی کارفرمایان از جهت مراودات مالی، موضوعات مربوط به بیمه و بازنشستگی و… کنترل می شوند. با توجه به شرایط کنونی کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ و پس از انجام انتخابات ریاست جمهوری در آن، مسلما حساسیت ها بیشتر هم خواهد شد. علاوه بر این، زمانی که شما در حال مشارکت با شخص یا اشخاصی در انجام یک کار غیرقانونی هستید، در صورتی که موضوع افشا شود، نه شما می توانید از نظر قانونی راه به جایی ببرید و نه طرف مقابل شما حاضر خواهد بود زیر بار مسئولیت برود. دلیل؟ این اقدام یک جرم است.

اکنون و بنابر آنچه گفته شد، باید به این نتیجه رسیده باشید که اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه به هر قیمتی نمی تواند ضامن موفقیت شما و دستیابی به اهدافتان باشد. در صورتی که در حال برنامه ریزی برای آینده ای بهتر هستید، گام اول، پرهیز از توسل به روش های نامتعارف و غیرقانونی است. راهکار درست، اخذ مشاوره از منابع معتبر می باشد. فراموش نکنید که مهاجرت برای رسیدن به شرایطی بهتر است نه فراهم کردن گرفتاری و تنگناهای بیشتر. ما در آریاگروپ ارائه مشاوره های دقیق، علمی، تجربی و قانونی معتبر را در زمینه خرید ملک در استانبول و نیز قبرس شمالی تضمین می کنیم. این تخصص ما است. تخصصی که برای حرفه ای شدن در آن، سال ها تلاش کرده ایم. در صورتی که قصد خرید ملک در استانبول را دارید می توانید با کارشناسان ما به صورت رایگان در ارتباط باشید و از تمام جزئیات مرتبط با انجام این مهم آگاه شوید.

1 thoughts on “همه چیز درباره بدترین روش های اقامت در ترکیه

  • Amir
    در ژوئن 7, 2023

    چه خوب که اطلاع رسانی می‌کنید
    ممنون از زحمت‌تون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها