نتایج جستجو

خرید اقساطی ملک در ترکیه

Posted by IOj43Uqua on نوامبر 12, 2022
0

خرید اقساطی ملک در ترکیه یکی از روش های متداولیست که زمینه برای دریافت شهروندی یا اقامت ترکیه را برای اتباع خارجی هموار کرده است و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت. سرمایه گذاران می توانند در صورت انتخاب به عدم تامین کل سرمایه، با بهره گرفتن از مزایای خرید اقساطی ملک در ترکیه اقدام نمایند .

خرید اقساطی ملک در ترکیه فرصتی طلایی برای کسانی است که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری یا زندگی کنند. با توجه به افزایش قیمت ملک در ترکیه طی چند سال اخیر و همچنین کم تر بودن میزان هزینه‎‌های جانبی و مالیات نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ریسک سرمایه گذاری ملکی در ترکیه بسیار پایین بوده و افراد زیادی ترجیح می دهند علاوه بر خرید ملک در ترکیه، نسبت به دریافت شهروندی یا  اقامت برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب آخرین و جدیدترین شرایط خرید ملک اقساطی در ترکیه آمده است . با ما همراه شوید.

جدید ترین شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه

همان طور که اشاره کردیم خرید اقساطی ملک در ترکیه یکی از بهترین روشهای سرمایه گذاری و دریافت اقامت یا شهروندی ترکیه است و تعیین شرایط پرداخت آن توسط هر سازنده یا فروشنده با توجه به مقررات مختص خودش متغیر خواهد بود. شایان ذکر است مراحل این روش تفاوت چندانی با خرید نقدی ملک نداشته و صرفا پس از انتخاب ملک دلخواه و انجام کارشناسی های قانونی، متناسب با نوع ملک بابت میزان پیش پرداخت و اقساط ماهیانه توافقاتی میان طرفین انجام شده و در نهایت قرارداد منعقد می شود.

از آنجایی که اغلب انبوه‌سازان و سازندگان معتبراقدام به شرایط پرداخت اقساطی (بدون نیاز به اخذ وام بانکی توسط خریدار) برای تسریع در فروش واحدهای خود و جذب سرمایه مینمایند طبیعتا بهره مندی از شرایط اقساط شامل حال آن دسته از خریداران خارجی که صرفا تمایل به خرید واحدهای نوساز یا در حال ساخت دارند خواهد شد و خرید اقساطی املاک دست دوم و چند سال ساخت در ترکیه صرفا از طریق دریافت وام بانکی (که برای ایرانیان میسر نمی باشد) امکان پذیر می باشد.

لازم بذکر است با دارا بودن شرایطی از جمله شهروندی ترکیه و اثبات تمکن مالی در بازپرداخت اقساط، امکان دریافت وام بانکی فراهم خواهد بود که از مزایای دریافت این گونه وام ها برخورداری از دوره‌ی بازپرداخت بیشتر با میزان اقساط کم تر است؛ به عبارتی تا زمانی که افراد خارجی تابعیت ترکیه را دریافت نکرده باشند، مشمول استفاده از مزایای وام مسکن در ترکیه نخواهند شد.

متقاضیان خرید اقساطی ملک  می توانند به نسبت شرایط هر پروژه با پیش پرداخت 25 تا حتی 70 درصد ارزش ملک و پرداخت باقی مانده طی 12 تا 96 ماه نسبت به خرید اقدام کنند که البته مدت اقساط در برخی پروژه های در حال ساخت به دلیل کامل نبودن بنا می تواند بیشتر هم باشد.

چگونه با خرید اقساطی ملک در ترکیه اقامت یا شهروندی بگیریم؟

در صورتی که به قصد اخذ اقامت ترکیه، اقدام به خرید ملک مینمایید بایستی سند ملک مذکور تماما بنام شخص خریدار منتقل گردیده و بعبارتی بایستی تسویه حساب کامل با فروشنده انجام شده باشد. البته در صورتی که با خرید اقساطی ملک در استانبول مایل به اخذ اقامت ترکیه میباشید جای نگرانی نیست چرا که بعضی از سازندگان با دریافت پیش پرداخت و پرداخت چند قسط با قراردادن رهن بروی سند، اقدام به انتقال سند ملک مسکونی مذکور بنام خریدار مینمایند که در این صورت می توان با خرید اقساطی ملک اقدام به دریافت اقامت ترکیه نمود.

شایان ذکر است که در صورت عقد قرارداد با فروشنده در دفترخانه‌های اسناد رسمی (بر خلاف قوانین اخذ شهروندی) امکان دریافت اقامت ترکیه امکان پذیر نمی باشد.

اما در مورد اخذ شهروندی ترکیه با خرید اقساطی ملک ، یکی از شروط اداره‌ شهروندی پرداخت حداقل چهارصدهزار دلار از ارزش ملک از طرف خریدار به فروشنده و دریافت سند ملک به صورت کامل یا رهنی و یا عقد قرارداد میان خریدار و فروشنده در دفاتر اسناد رسمی در ترکیه می باشد که در این صورت امکان دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک به صورت اقساط نیز امکان پذیر می باشد.

مزایای خرید اقساطی ملک در ترکیه

 

  • خرید ملک با داشتن سرمایه‌ اولیه‌ 25 تا 50 درصد ارزش آن.
  • امکان خرید ملک در کوتاه ترین زمان ممکن.
  • امکان مذاکره و توافق با فروشنده بر سر میزان مبلغ پیش پرداخت و اقساط ماهیانه.
  • امکان اجاره دادن ملک و برخورداری از درآمد به ارز خارجی همزمان با پرداخت اقساط.
  • افزایش قدرت خرید و توانایی خرید خانه ای بزرگتر در محله ای بهتر.
  • حفظ ارزش سرمایه اولیه با توجه به رویه افزایش قیمت ملک.
  • قابلیت سکونت در ملک خریداری شده قبل از اتمام اقساط.
  • دریافت پیشنهادهای استثنایی از فروشندگان.

معایب خرید اقساطی ملک در ترکیه

 

  • احتمال پرداخت سود اقساط در برخی موارد.
  • قدرت چانه زنی به مراتب پایین تر در مقایسه با خرید تماما نقدی (در بعضی از پروژه‌ها).
  • کمتر شدن گزینه‌های خرید، چرا که بعضی از سازندگان فقط به صورت نقدی اقدام به فروش می نمایند.
  • عدم امکان در انتخاب املاک چند سال ساخت و دست دوم.

مسلما هر روش سرمایه‌گذاری می تواند مزایا و معایبی نیز داشته باشد که روش انتخابی شما کاملا به شرایط فعلی و اهدافتان بستگی خواهد داشت .

فرآیند خرید ملک در خارج از کشور طبیعتا پیچیدگی و ظرافت های خود را دارد و این موضوع زمانی که قصد خرید به صورت اقساط را داشته باشید مهم تر نیز خواهد شد. بدیهی است حضور یک راهنمای مجرب و آگاه می تواند با هموارتر کردن هر چه بیشتر این مسیر و جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات احتمالی، موجبات خریدی امن و سودآور را برای خریداران و سرمایه گذاران محترم پدید آورد. گروه مشاورین املاک آریا با تکیه بر سال ها اعتبار و تجربه‌ مستمر و مفید در حوزه معاملات املاک استانبول آماده خدمات رسانی به هموطنان عزیز خواهد بود.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها