نتایج جستجو

خرید ملک در ترکیه (ویدیو)

Posted by IOj43Uqua on ژانویه 17, 2022
0

مراحل خرید خانه در ترکیه چگونه است؟ شاید جواب این سوال با توجه به شنیده‌های متفاوت در خصوص ملک، کمی برایتان مبهم به نظر برسد. بسیاری از ایرانی‌هایی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند یا به دنبال اخذ شهروندی و اقامت در کشور ترکیه هستند، درباره مراحل خرید خانه در ترکیه سوالات و ابهامات زیادی دارند.

ما در این مقاله قصد داریم تمامی نکات مربوط به مراحل قانونی خرید خانه در ترکیه را با توجه به قوانین کشور ترکیه بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همانطور که احتمالا می دانید، در سال های اخیر ایرانیان تمایل بسیاری به خرید ملک در ترکیه پیدا کرده اند.

می توان به نزدیکی ایران به کشور ترکیه به عنوان عمده ترین دلیل برای تمایل افراد جهت خرید ملک در ترکیه اشاره کرد.

هر چند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی ایران و به منظور حفظ ارزش پول، چندان تصمیم بدی به نظر نمی رسد.

از طرفی شما می توانید با خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را هم دریافت کنید. در صورتی که جهت خرید خانه در استانبول سوالات بسیاری دارید و با سردرگمی های بسیاری  مواجه هستید به شما توصیه می کنم تا این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید.

این مقاله به شما کمک می کند تا جواب سوالات خود را یافته و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. هر چند که در نهایت در صورتی که قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه از طریق خرید ملک در استانبول را داشتید بهتر است با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید .

قیمت خرید ملک در ترکیه

هر چند که تغییر روزانه ی قیمت ارز نمی توان به پول ایران قیمت مشخصی را برای خرید ملک در استانبول بیان کرد اما شما میتوانید از کف قیمت حدود یک میلیارد تومان برای خرید خانه در شهر استانبول و در منطقه ای متوسط اقدام کنید برای خرید.

هر چند که شاید این طور به نظر برسد که این مبلغ برای خرید خانه در استانبول خیلی کم به نظر می رسد اما شدنی است.

هر چند که متراژ خانه چندان زیاد نخواهد بود اما با توجه به گرانی بیش از حد قیمت خانه ها در ایران، این موضوع را می توان مسئله ای دو سر برد دانست که شما هم می توانید صاحب خانه شده و هم اقامت ترکیه را به دست آورید.

قیمت خرید ملک در ترکیه در شهرهای مختلف متفاوت است پس اولین قدم برای بررسی بودجه، انتخاب شهر مورد نظر می باشد.

خرید خانه در استانبول

از آن جا که استانبول توریستی ترین شهر ترکیه است همواره بیشترین رشد قیمت خانه را در پی داشته است و افراد این شهر را به منظور سرمایه گذاری انتخاب می کنند. این شهر را همچنین می توان پر رونق ترین شهر ترکیه از نظر خرید و فروش ملک دانست.

  • استانبول توریستی‌ترین شهر ترکیه است که قیمت ملک در آن رشد فراوانی داشته و مناسب برای سرمایه‌گذاری و سکونت است.
  • در استانبول و ترکیه محصولات با کیفیت خارجی بدون موانع تحریم در دسترس هستند.
  • استانبول دارای مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
  • با خرید ملک در ترکیه می‌توانید اقامت دائم و اقامت معمولی ترکیه را به راحتی دریافت کنید.
  • استانبول دارای پروژه‌های متعددی از قبیل نوساز، دست دوم، هتل رزیدانس و در حال ساخت است که تنوع بالایی دارد و شما می توانید با خیالی راحت نسبت به انتخاب ملک مورد نظر خود اقدام کنید و البته پروژه‌های متنوعی در سایت آریاگروپ برای شما عزیزان قابل دسترس است.

مقایسه منطقه آسیایی و اروپایی استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و به عنوان پنجمین شهر بزرگ دنیا شناخته شده است. این شهر حدود 15 میلیون جمعیت دارد و قدمت آن به 700 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

این شهر در حوزه تولید و تجارت در دسته بهترین کشور های دنیا قرار گرفته و از استاندارد های خوبی برای کار و زندگی برخوردار است.

حساسیت در انتخاب منطقه و محل زندگی در ترکیه امری کاملا طبیعی است به خصوص برای ما ایرانی ها که به محل زندگی خود اهمیت زیادی می دهیم.

اما بهتر است قبل از بررسی این موضوع به این نکته مهم اشاره کنیم که در هنگام خرید خانه در استانبول، توجه به دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار ضروری می باشد.

به دلیل بالا بودن قیمت سوخت در ترکیه بهتر است خانه ای خریداری کنید که از نظر دسترسی به حمل و نقل عمومی راحت باشد.

قسمت اروپایی استانبول نسبت به آسیایی تاریخی تر می باشد و دارای آثار تاریخی فراوان و بازار های سنتی متعددی می باشد.

کاخ معروف توپکاپی، کاخ دولما باغچه، مساجد ایاصوفیه و سلطان احمد در بخش اروپایی قرار دارند. بخش اروپایی و آسیایی استانبول توسط سه پل بسفر، محمد فاتح و سلطان یاووز به یکدیگر متصل شده اند.

نکات مهم در مراحل خرید خانه در ترکیه

آگاهی از نکات مهم خرید خانه در ترکیه موجب می شود خرید مطمئن و آسانی را تجربه کنید.

چنانچه تمایل دارید تحلیل کامل سند ملکی را در مراحل خرید خانه در ترکیه بدانید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر که توسط تیم آریاگروپ تهیه شده است را حتما مشاهده کنید و آن را برای دوستان خود بفرستید.

مراحل خرید خانه در ترکیه

با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به ایران و قیمت مناسب املاک در این کشور، بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند به خرید خانه و سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

از طرفی امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار، انگیزه خرید خانه در این کشور را چندین برابر کرده است.

بهتر است بدانید پاسپورت ترکیه رتبه 50 را در جهان دارد و با آن می توان به 110 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد.

خرید خانه در ترکیه برای اقامت چگونه است؟

اولین کاری که در مراحل خرید خانه در ترکیه باید انجام دهید، انتخاب ملک مناسب است.

بهتر است بازدید از خانه و انتخاب ملک معتبر توسط کارشناسان و مشاورین املاک مورد اعتماد و باتجربه در ترکیه انجام پذیرد که به تمامی قوانین خرید ملک در ترکیه آشنایی کامل داشته باشند.

همچنین اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، می‌توانید توسط مشاورین و شرکت‌های املاک معتبر مانند آریاگروپ، تمامی اقدامات و مراحل خرید خانه در ترکیه را به راحتی انجام دهید.

قراردادهای خرید خانه در ترکیه مانند قراردادهای املاک ایران هستند که شامل نام و آدرس فروشنده، مشخصات ثبت، مشخصات ملک، اطلاعات مالک، شرایط توافق شده مانند نحوه پرداخت، وسایلی که روی خرید ملک وجود دارد و شرایط تحویل می‌شود. این قراردادها در 2 نسخه بوده که توسط فروشنده و خریدار امضا می‌شوند.

در اکثر مواقع، بعد از تنظیم قرارداد و توافقات اولیه، مبلغی تحت عنوان بیعانه از خریدار دریافت می‌شود که این مبلغ در قرارداد ثبت و باقی مبلغ در زمان تحویل ملک، به مالک تحویل داده می‌شود.

مدارک لازم برای انتقال سند ملک

  • اصل مدارک شناسایی و هویتی خریدار و فروشنده مانند پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه آن ها
  • DASK و یا بیمه زلزله ملک مسکونی
  • اصل وکالت وکیل مربوطه در صورت لزوم
  • گزارش کارشناسی ارزش ملک (گزارش اکسپرتیز) توسط شهرداری برای انتقال سند
  • سند ملک (تاپو)
  • تکمیل فرم kimlik bilgileri beyani formu که بیان کننده مشخصات خریدار خارجی می باشد. چنانچه شخص خریدار دارای اقامت ترکیه باشد در این فرم نشان داده می شود.
  • ارائه مدارک مربوط به مترجم رسمی در صورت لزوم
  • پرداخت هزینه های مربوطه مانند هزینه سند و مالیات طبق توافق خریدار و فروشنده و دریافت برگه عدم بدهی مالیاتی از شهرداری.
  • ارائه دو قطعه عکس 4*6 توسط خریدار

مراحل انتقال سند در ترکیه، گزارش کارشناسی ملک

یکی از مهمترین مراحل خرید خانه در ترکیه، قبل از رفتن به اداره ثبت اسناد، تهیه گزارش کارشناسی ملک است.

گزارش کارشناسی ملک به این صورت است که یک کارشناس رسمی دادگستری قبل از جابه جایی ملک، استعلام‌هایی مانند اینکه خانه در رهن جایی نبوده یا به فرد دیگری فروخته نشده باشد، خلافی و تعارض نداشته باشد، بررسی صحت و سقم اطلاعات مالک، عکس از تمام زوایای داخل واحد، بررسی موقعیت جغرافیایی و محله، آدرس، پلاک ثبتی شهرداری و… را تهیه می‌کند.

دقت کنید قبل از مراجعه خریدار و فروشنده به اداره ثبت اسناد، این گزارش کارشناسی باید آماده شده باشد.

البته لازم به ذکر است، گزارش کارشناسی در صورتی انجام می‌گیرد که خریدار، فروشنده یا هردو خارجی باشند. در واقع در این گزارش هر اقدامی که فروشنده روی ملک انجام داده باشد قابل تشخیص است.

گزارش کارشناسی از ملک باعث می‌شود افراد کلاهبردار و سودجو نتوانند به مقاصد خود برسند و املاک مشکل‌دار را به فروش برسانند و این به نفع خریدار خواهد بود.

قدم بعدی از مراحل خرید خانه در ترکیه، مالک به اداره ثبت اسناد در ترکیه مراجعه کرده تا پرونده فروش را باز کند و امورات مربوط به انتقال سند را انجام دهد.

بعد از آماده شدن مدارک انتقال سند، با ارسال پیامک به مالک، موعد زمانی که به موجب آن خریدار و مالک باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند، اطلاع داده می‌شود و در این مرحله باقی مبلغ خانه از خریدار تحویل گرفته شده و انتقال ملک انجام می‌شود.

البته اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید نیازی به نگرانی نیست. با خرید ملک از آریاگروپ، تمامی مراحل مربوط به خرید خانه از قبیل ثبت اسناد، اخذ اقامت، دریافت انشعابات آب و برق و گاز، تجهیز وسایل منزل و… را به صورت رایگان می‌توانید دریافت کنید.

نکات مهم در مراحل خرید خانه در ترکیه

  1. در زمان انتخاب ملک، چنانچه قصد خرید خانه در شهر استانبول و یا هر کدام از شهرهای ترکیه را داشته باشید، حتما دقت کنید سند ملک مورد نظر به دلیل وام یا بدهی در رهن بانک یا در گرو دولت نباشد و به اصطلاح سند تمیز باشد. لازم به ذکر است تمامی مشخصات و شرایط ملک و سند آن در گزارش کارشناسی به عمل آمده نشان داده می شود.
  2. در مراحل خرید خانه در ترکیه، نسبت به انتخاب محله و منطقه‌ مورد نظرتان دقت کنید. از نظر امکانات رفاهی به چه صورت است؟ مکان‌های مهمی مانند بیمارستان، مدرسه و مرکز خرید در نزدیکی آن محل وجود دارد؟
  3. از نظر دسترسی، آیا در منطقه‌ای با دسترسی راحت و نزدیک به اتوبوس یا متروبوس قرار دارد یا در محله‌ای خلوت و دور از دسترسی وسایل حمل و نقل قرار گرفته است؟
  4. دقت کنید آیا ملک در آپارتمانی معمولی قرار دارد یا در مجتمع‌ها و رزیدانس؟
  5. برای اجاره خانه در استانبول باید اقامت داشته باشید اما برای خرید ملک در ترکیه نیازی به اقامت نیست.
  6. حتما سعی کنید در تمامی مراحل خرید خانه در ترکیه، از یک شرکت املاک معتبر و با تجربه برای انجام تمامی امورات مربوط به خرید ملک استفاده کنید.

حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه چقدر است؟

شروع قیمت خرید خانه در استانبول

برای واحد یک خوابه

حداقل 500.000 لیر

شروع قیمت خرید خانه در ازمیر

برای واحد یک خوابه

حداقل 400.000 لیر

شروع قیمت خرید خانه در آنتالیا

برای واحد یک خوابه

حداقل 420.000 لیر

شروع قیمت خرید خانه در آنکارا

برای واحد یک خوابه

حداقل 400.000 لیر

شرایط و مراحل خرید خانه در ترکیه برای اخذ اقامت دائم

برای اخذ اقامت دائم و شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه، توجه به این نکته حائز اهمیت است که قیمت خانه باید حداقل 400 هزار دلار باشد.

از این طریق می‌توانید برای خود، همسر و فرزندتان شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

لازم به ذکر است این شرط شهروندی برای فرزندان زیر 18 سال است.

همچنین از دیگر نکات مراحل خرید خانه در ترکیه و اخذ شهروندی این است که خانه به صورت نقدی خریداری شده باشد و مالک آن خارجی نباشد.
به این نکته دقت کنید که اخذ شهروندی می‌تواند از طریق خرید چندین خانه در مجموع به ارزش 400 هزار دلار، به جای خرید یک خانه 400 هزار دلاری باشد.

روند رشد قیمت خانه در استانبول

در نمودار زیر، روند رشد قیمت ملک در استانبول را از سال 2013 تا 2021 مشاهده می‌کنید.

انتخاب شرکت املاک معتبر برای خرید خانه در ترکیه

یکی از مهمترین اقدامات در مراحل خرید خانه در ترکیه، انتخاب شرکت املاک معتبر است.

ما در آریاگروپ با داشتن کارشناسانی مجرب و حرفه ای، تمامی خدمات مورد نیاز برای خرید خانه را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهیم.

همچنین ارتباط ما با مشتریان عزیز فقط به زمان خرید ملک محدود نخواهد شد، بلکه کار اصلی ما در هنگام فروش شروع می‌شود، پس از خرید ملک اقدامات مورد نیاز برای دریافت اقامت را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهیم.

برای خرید ملک در استانبول ترکیه و مشاهده املاک نوساز و دست دوم می‌توانید به سایت آریاگروپ مراجعه کنید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما نمایش داده نمی شود.

مقایسه آگهی ها